Hjälp! Min syster fick sitt nya Hillebergtält nedklottrat med sprayfärg. Vet någon hur man ska göra för att rädda det? Finns något lösningsmedel som inte förstör tältduken? Går det att impregnera om tältet, och vad använder man då? Tacksam för svar!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Katastrofhjälp för nedsprayat tält
- Trådstartare Erik Kohlström
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Reggaefestival på Öland. Det trista är att de ska cykla vidare och har ett antal nätter kvar, men jag tror också att det är en sak för försäkringsbolaget. Och inte ta det fina tältet till nästa festival.
Tag kontakt med Hilleberg direkt på måndag, de kanske kan hjälpa till?
Hilleberg the Tentmaker AB, Önevägen 34, 832 51 Frösön Tel: +46 (0)63 57 15 50 Fax: +46 (0)63 57 15 65
Hilleberg the Tentmaker AB, Önevägen 34, 832 51 Frösön Tel: +46 (0)63 57 15 50 Fax: +46 (0)63 57 15 65
Varför Hillebergtält på reggaefestival på Öland? Jag skulle ha valt ett annat (mycket billigare) tält för den typen av aktivitet...
Nästan så jag vill säga att man får skylla sig själv om man har så dåligt omdöme.
Angående sista kommentarerna att man får skylla sig själv om man tar kvalitetsgrejer. Ni har fel!
Du skall kunna parkera din Ferrari i Rågsved. Din kolfibercykel i Vasastan och din nimbus i Södertälje. Allt annat är att ge upp. Ett brott är alltid ett brott.
Med det förväntar jag mig att TS tält ersätts via delvis mina försäkringspremier och att polisen är inkopplad.
Du skall kunna parkera din Ferrari i Rågsved. Din kolfibercykel i Vasastan och din nimbus i Södertälje. Allt annat är att ge upp. Ett brott är alltid ett brott.
Med det förväntar jag mig att TS tält ersätts via delvis mina försäkringspremier och att polisen är inkopplad.
Angående sista kommentarerna att man får skylla sig själv om man tar kvalitetsgrejer. Ni har fel!
Med risk för OT. Jag har inte påstått att man får skylla sig själv, men när du ändå är inne på det vill jag påstå att man skulle kunna argumentera för oaktsamhet. Du skriver att man ska kunna parkera sin kofibercykel i Vasastan (underförstått utan att få den stulen), men skulle du verkligen göra det?
För att komma åter till ämnet. Nej, jag har ingen aning om vad som krävs för att ta bort sprayfärg från ett Hillebergtält då jag aldrig använt mitt för festivaltältande på Öland.
Visst, risken för skadegörelse är större på en festival än ute på fjället, men jag tycker fortfarande att det är klottraren och inte camparen som ska skämmas. När jag själv planerar en lång cykelsemester vill jag inte känna mig tvungen att ta ett skit-tält som läcker vatten bara för att två av fjorton nätter ska tillbringas i ett område där det spelas musik.
Tack underlig hök för numren!
Tack underlig hök för numren!
Nästan så jag vill säga att man får skylla sig själv om man har så dåligt omdöme.
Håller med!
Vad jag hört om festivaler med just den musikstilen röks det på ganska rejält bland deltagarna samt att de är ofta inte guds bästa barn... Så där får du nog hoppas på att försäkringen är generös med att inte skriv ner värdet på tältet för mycket.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg