Kastmete efter gädda med jigg

Ska finnas karp i sjöarna, har kastat med drag några gånger men det har inte gett någon utdelning. Ska finnas karp i sjön också, vet en som fått karp på kastmete med mask. Äter inte gäddor räkor till havs?
 
har provat med lite räka men ingen utdelning, inte ens en abborre
har inte möjlighet att ta fram sill eller mört, finns ju inga i coop bara massa räka
undrar om det går med marinerad sill?
 
har provat med lite räka men ingen utdelning, inte ens en abborre
har inte möjlighet att ta fram sill eller mört, finns ju inga i coop bara massa räka
undrar om det går med marinerad sill?
Har du på orten någon butik som har en fiskdisk så kan de ta hem vad du vill ha. Beställ 2 kg orensad strömming och styckfrys dem sedan (eller om du har vakuummaskin så kan du ju packa dem fem och fem och frysa). Annars är abborre bra och den kan du ta på räka (eller jigg eller spinnare eller mask).

Inlagd sill tror jag inte på men du kan ju alltid testa. Jag har en kompis som testade med skumbanan (men han fick inget).
 
Jag har varit med om någon form utav resultat på metesliknande former med gummi en gång.

För en massa år sedan så fick man en premie när man prenumererade på fiskejournalen eller till sportfiskarna. En wobbler ifrån Berkley där halva kroppen bestod utav gummi, solid utan rörelse, impregnerad i något doftmedel.
Fick aldrig något på det betet. Men en gång så uppstod trassel under ett kast. Medan jag stod och försökte reda ut detta sålåg wobblern och flöt i vattenytan. Plötsligt så plaskade det till vid det stilla betet. Det var allt som hände verkade det som.

Trasslet redde nog ut sig efter ett tag. Men när jag fick in wobblern igen så var gummidelen av betet borta så någon gädda var nog där och blev lurad.

Det var för övrigt något som hörde den platsen till. Trassel och andra missöden gav fisk. Visst det bjöds på en del fisk i övrigt. Men missödena bjöd på uppvisningar utöver allt annat.

En gång så av någon anledning, trassel kanske, så släppte jag ner betet till botten vid fötterna. När jag vevade in då blev betet jagat av den största abborren jag sett på den platsen.

En annan gång fick jag ett stim av abborre som jagade löja precis vid fötterna där. En stor abborre högg så klart på min jigg men tappade den på grund av strul med utrusningen i övrigt.

Testade hur säker en Rapala minnow spoon i vasskyddad var emot vass var. Väldigt säker emot vass och fick en gädda mitt inne i vassen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jojosurf Vilken väder för fiske efter regnbåge? Fiske 3
lsjonsson Ändring av turistfiskeregler efter nyår i Norge Fiske 6
Morkass Landfiske efter lax i vättern! Fiske 0
cloud76 Tjocklek på nylonlina vid spinnfiske efter röding/öring/harr? Fiske 7
cloud76 Frågor om spinnfiske efter röding/öring och Grövelsjöfjällen/Hävlingen/Storrödtjärn Fiske 0
Kniv-Hasse Fiske efter Kungsleden Fiske 4
UmeRobban Kustfisket Umeåtrakten efter Havsöring-Lax Fiske 0
KLAGER Fritidsfike efter ål förbjudet? Fiske 8
solstace Fiskeresa efter midsommar, v.26 Fiske 2
ConZec FLugfiske efter Harr och Öring Fiske 4
E.Danica Hur många fiskar efter spelets regler? Fiske 5
johansson_79 Fiske efter havsöring i bohuslän Fiske 4
pack Rovfiske efter Lax Fiske 0
flugfiskarn Flugfiske efter aborre. Fiske 0
mrcv Flugfiske efter Abborre och Gädda Fiske 2
the.holoscenes_gmail.com Undervattensfilm på Gäddor i Småland Fiske 3
lsjonsson Räv fångade gädda i Naturmorgons direktsändning Fiske 0
Calle94 Köptips utrustning gädda Fiske 21
nka Största gäddan? Fiske 5
Morkass Ismete gädda på 14,58kg :) Fiske 5
fuentes Vilken lina till abborre, gädda, insjö? Fiske 4
quid Kroka abborre, undvika gädda? Fiske 12
Spiken hjälgrepp på Gädda Fiske 12
avslutat080903 SVT: Rödingen blev till gädda ?!?! Fiske 6
KLAGER Svenska rekordet på gädda 11.8kg! Fiske 12
7435 abborre/gädda lainio älv Fiske 12
norpan_ Meta Gädda? Fiske 18
fiskedagbok.se Gädda på fluga! Tafsproblem.. Fiske 14
Mathew Flugfiska gädda med #5-spö... Fiske 43
sna_ke vilken klass för gädda Fiske 19
flugfiskarn Flugspö till gädda ? Fiske 5
-Patric- Gädda på fluga Fiske 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.