Kantstött kolfiberpaddel - hur fixa?

Jag har fått en mindre skada i bladkanten på en kolfiberpaddel (Nimbus Toba). Paddeln har slagit i en sten på land, så skadan är torr. Den synliga skadan sträcker sig ca 2 mm från bladets kant. Se bifogad bild. Hur ska man lämpligen fixa det? Jag tänker mig att man slipar, lägger på epoxi och till sist täcker med klar gelcoat. Verkar det rimligt? Tacksam för tips från expertisen!

Bilagor

• P1010775.jpg
    P1010775.jpg
    25.6 KB · Visningar: 702

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag är multisportare och använder därmed ibland min paddel något ovarsamt. För att förebygga skador på bladet brukar jag passa på att slipa till bladets ytterkant när det är nytt. och sedan lägga en sträng med tvåkomponents epoxilim på kanten. Det skyddar lite och gör att kanten inte flisar sig så lätt.

En skada som din räcker absolut med liiite epoxi, alternativt bara strunta i det..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips