Kanot för storväxt

Finns det någon kajak som man får plats i när man är av den längre och tyngre (bredare) sorten?
Jag har sett tips om Prijon Yukon Expidition, men den är svår att få tag i då den inte tillverkas längre. Finns det någon av de mer nyare modellerna som skulle passa?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
VKV offshore har ju en sjukt stor sittbrunnsöppning. Min egen P & H Cetus är bra rymlig för mig ( är både lång och tung)

De är dock rätt kostsamma.

Jag kan rekommendera VKV Seagull Ocean. Jag är själv 188 cm, 110 kg och har gott om plats. Bästa tänkbara sjövärdighet, kvalitet och finish och trots storleken lättdriven. Finns ju som tidigare nämnts ngt smalare VKV Offshore som är nästan identisk men lite smalare, knappt märkbar skillnad. Har också testat släktings Seabird Expedition HV, aningen trängre men jag får bra plats. Också trevlig och bra kajak samt mycket billigare än VKV. Kan ofta fås för under 10.000 ny, ett kap!

En kajak som det är gott om plats i, och som tar mycket packning är Prijon Kodik eller den nya ersättaren Prijon Grizzly, mycket bra kajak, stabil, bra andrahandsvärde och stryktålig

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips