"Kalibrera" basemap i Legend

Jag har precis köpt en Legend från England men var för snål för att köpa till Roads&Recreations detta år (Jag hoppas dessutom att täckningen norrut skall bli bättre till nästa utgåva).

Det tråkiga är att basemap i min enhet visar flera 100m fel, det är irriterande när man är ute och kör bil är det praktiskt att kunna anvädna de väga som ändå är inlagda. Går det att kalibrera lite eller är det bara att lida?

/Andreas

Det var det värsta!!!

Hej Ekis!

Världen är allt bra liten......jag har precis samma fel som du har och jag har också köpt min eTrex legend från England (visst var det mycket billigare!!!!). Låt oss för denna kamp tillsammans och lösa detta retliga problem.Om jag får ett svar skickar jag det till dig och vice versa kanske.....? Du kan nå mig på

carlhenryk.wallmark@ebt.ericsson.se

För er andra där ute: HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!

"The truth is out there......."

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
World Map

Garmin själva säger att WorldMap är ett alternativ med nedladdningsbara kartor, som motsvarar baskartan. WorldMap stämmer inte heller bättre än på någon eller några hundra meter. Exempelvis när jag var och vandrade i Paris, innan jag fått tag på MetroGuide Europe, gick jag på ena sidan av Seine, medan kartan hävdade att det var på den andra sidan.

När jag senare lade in spåret ovanpå MG Europe, hade den floden på samma sida som i verkligheten.

Jag tycker nog att Legend och Vista inte har fullt berättigande utan nedladdade, detaljerade kartor. Sen får man vara hur snål man vill.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips