kajakuthyrning och turer i Stockholmstrakten?

Jag är nybörjare på kajak och hade tänkt mig några dagars paddling i Stockholmstrakten i juli. Jag behöver såväl hyra kajak som ha någon/några att paddla med. Finns det någon bra klubb som har uthyrning och turer? Eller har någon nån annan bra idé?
Tacksam för hjälp.
Sara

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Uthyrning

Det finns ett par ställe i skärgården där du kan hyra kajak för en hyfsat billig penning. För 600 kronor får du kajaken från fredag morgon till söndag kväll på ett ställe som heter norra stavsudda. Vidare kan man hyra på Ingmarsö hoss en kille som heter Hasse. De är jättebra.

Nackdelen med den tiden du vill ut och paddla är att hela skärgården är full med motorbåtar och seglare vilket gör det lite jobbigt för oss som paddlar. Man kan då paddla mycket tidiga morgonar fram till 1000 och sedan villa tills klockan 1800 och därefter paddla igen. Ta det lungt och lycka till!

Du kommer att älska det

//Martin

Stendörrens naturreservat

Hejsan