Kajakreparatör

Har tyvärr haft hantverkare hemma för att byta ett sovrumsgolv. Tyvärr kastade de ut det gamla golvet genom fönstret utan att undvika kajaken som stod på gräsmattan. Nu har jag en rejäl krosskada, stjärna, som delvis går ner till glasfibern och även gett spår på insidan, och en längsgående spricka i kajakens botten. Efter lite tjafs om att det nog var omöjligt att de skulle kunna haft sönder kajaken med bara lite golvbrädor så går de nu med på att betala reparationen. Men eftersom jag helst vill slippa lägga tid på att reparera själv, undrar jag om det finns någon som reparerar kajaker för en anständig penning, gärna i Uppsalatrakten.

Mikael

Mikael_B; sa:
.. undrar jag om det finns någon som reparerar kajaker för en anständig penning, gärna i Uppsalatrakten.

Jag skulle nog leta efter ett varv som reparerar plastbåtar, ett sånt är antagligen lättare att hitta än en speciell kajakreparatör.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Visst, båt som båt,

menade inte att vara så snäv som min skrivning kan se ut. Men jag har inte hittat några båtreparatörer heller. Än. Så förslag mottages.

Mikael

Ring runt till

uthyrare och hör dig för.

Finns ju någon i Östhammar t ex. Vem har byggt kajaken?

Men egentligen kanske detta är något som är upp till dina hantverkares försäkringsbolag. Gissar att de kan bistå också.

Thure

Här vid den Västa Åmynningen finns det en duktig båtreparatör Tommy Gullberg. Han är så duktig att han aldrig behöver annonsera och behöver ingen hemsida, för han har mer än tillräckligt att göra jämt, år ut och år in. Nöjda kunder är bra reklam.

En tråd från en paddlare http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36627

OT: PS-VKF som skrev om Tommy Gullberg i länken ovan håller just nu på att paddla HBB.

Hans blogg finns på http://blogg.aftonbladet.se/9144 och hans övernattningsställen finns på http://followpeter.web.surftown.se/

Per Brune

Re: Ring runt till

thureb; sa:
uthyrare och hör dig för.

Finns ju någon i Östhammar t ex. Vem har byggt kajaken?

Men egentligen kanske detta är något som är upp till dina hantverkares försäkringsbolag. Gissar att de kan bistå också.

Thure

Jo i princip, men det är tyvärr jag som betalar hyra när vi vill paddla tills kajaken är hel, hantverkarna hade ingen susning om nån som kunde laga kajaken och de verkar inte ha riktigt samma intresse som jag att det ska lösa sig snabbt.

Brune; sa:
Här vid den Västa Åmynningen finns det en duktig båtreparatör Tommy Gullberg. Han är så duktig att han aldrig behöver annonsera och behöver ingen hemsida, för han har mer än tillräckligt att göra jämt, år ut och år in. Nöjda kunder är bra reklam

Per Brune

Jo, jag var i Västra Aros idag och hörde hans namn, tyvärr verkar han fullbokad men jag ska höra med honom.

Tack för svar från er båda.

Mikael

Trapper och Nyköpings kanotvarv kan laga det mesta. och man har erfarenhet av att jobba med försäkringsskador. Och har dom inte tid känner dom till andra som kan. Ring och fråga.

Tyvär är det dålig timing just nu har dom flesta fullt upp med produktion.

Fri nätsprit och högkonjunktur har även gjort att alla varv har fullt upp med att laga grundstötta lyxbåtar.

Hans Friedel

Slutet gott, än så länge

Tänkte bara berätta att jag fick kajaken lagad snabbt o enkelt på Trapper i Hallstahammar.
De ställde upp trots mycket annat jobb och lagningen ser än så länge ut att vara bra gjord till ett rimligt pris. Så jag är nöjd, nu ska vi bara se om byggfirman gör rätt för sig, annars tvingas jag väl offentliggöra deras namn ;)

Mikael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips