Kabelvinda - var hitta vinklar?

Ok, behöver göra något att vinda upp en kabel på, ni vet två sådana där L-liknande vinklar (oftast är de mer än 90 grader dock) som kan sitta bak på större apparater, t.ex. byggfläktar, svetsaggregat osv. Var kan man köpa sådana löst? Vill ha riktiga delar, inte nåt hemmagjort (Det räcker att de ska sitta på en fantastiskt fulbockad hemmagjord apparatlåda). Ingen aning om nomenklaturen här men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Min klassiska leverantör av bra pinaler, Eugen wiberger har inget, däremot hade de ett fantastiskt sortiment apparathandtag.

Jula?

Jula har både vanliga vinkelbeslag och en massa olika upphängningskrokar. Du kanske kan hitta nåt som passar?

/M

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
byggmarknader

har oftast inget behov av dessa gigantiska byggmarknaderna, Bauhaus - Hornbach, men kan inte neka till att de har en hel del prylar jag aldrig sett innan, och så kan man köpa de här småsakerna styckvis och välja av ett gigantiskt utbud av krokar-kabelskor-konstiga skruvar och täckbrickor-sprintar etc etc

något borde du kunna hitta

Gå till plåtslagarn, han har klipp, böj och smärgel för gradning. Med rak plåtsax, handböj, fil kan underverk framställas.

Måste de vara i metall? Annars är det ju lätt att spika/skruva ihopa några träbitar i lagom dimension till ett L.

Känner du någon med 3Dskrivare kan det kanske vara ett kul projekt?

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips