Jackan "Extreme" från Mammut?

Hej
Jag har sett annonser från Utsidan för en jackmodell som heter Extreme från Mammut. Vet någon om den är bra? Jag undrar också om någon som har den kan säga hur den är i storlekarna? Jag ska ha den till utförsåkning i första hand, men även som allmän friluftsjacka på vintern. Jag är rätt ordentligt frusen av mig.

Som jämförelse har jag i dag en gammal gore-tex från A-one, som har löstagbar fleecejacka inuti. Den har varit mycket varm och bra i många år, men börjar nu vara för sliten.

Har aldrig köpt jacka på postorder förr, så jag är lite tveksam, men det lät bra i annonsen... hjälp!

/Anna-Carin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Lustigt...

Lustigt, jag pratade nyss med återförsäljaren för att fråga samma sak. Det lär i alla fall vara en unisexmodell.
Hälsningar
/Anna
PS Ännu lustigare: jag har också haft en A-one förr!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips