Isklättring - utgångspunkt Sollefteå alt. Kälarne

Nu är det snartt dags att besöka svärföräldrarna i Sollefteå under mellandagarna. Eftersom det finns en viss risk att man klättrar på väggarna efter någon dag inomhus tänkte jag höra mig för här om ev. möjligheter till isklättring under vistelsen. Nog för att årets vinter bjudit på en hel del plusgrader, men finns det någons om helst chans att med en dagstur finna klätterbar is med utgång från Sollefteå eller från Kälarne?

Sällskap uppskattas det också om någon vill ge sig ut och vet vart man ska ta sikte på.

Känns som det är dåligt med is nu. Men i stugun finns väl bra klätter väggar allafall. Stugun ligger ca 5 mil från kälarne mot Östersund

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Finns bra med is i Liden, så det borde finns rätt bra med is på andra ställen. såg på sundsvalls klätterklubbs facebooksida

Finns bra med is i Liden, så det borde finns rätt bra med is på andra ställen. såg på sundsvalls klätterklubbs facebooksida

Lysande, då packar jag med utrustningen inför morgondagens resa norrut. En tilläggsfråga, vet du (eller någon annan här på forumet) om det finns någon affär som säljer isskruv och dubbelrep i Sundsvall/Sollefteå eller annan ort längs E4an norr om Stockholm? I värsta fall får jag ta sikte på Addnature, men undviker helst det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips