isklättring i spanien?

Hej jag kommer att tillbringa nästa vinter och vår i Spanien och undrar om det är någon som känner till någon isklättring a´la Rjukan modellen i Spanien (dvs frusna vattenfall eller moderna mixade turer med kort annmarsch). Jag är inte intreserad av alpin klättring och snörännor!!

Har ni tips på områden, guideböcker eller internetadresser skulle jag vara tacksam

MVH Oscar

Har klättrat på ett otal platser i norra spanien. bland annat picos de europa och monte perdido.
dessvärre är säsongen för isklättring väldigt kort, typ 2-3 veckor och det gäller att träffa in rätt dock mestadels i januari.
guideböcker finns till de flesta ställen att hitta i bokhandlar i spanien. hittar du ingen så fråga på någon klätterbutik. ska du till valencia kan jag hjälpa dig med bokhandel.

är du ute efter mycket isklättring lär andorra vara bra men det är bara tips som jag fått.

om du åker för att plugga så finns det bergsföreningar på de flesta universitet som gör utflyckter varje helg.

trevlig tur!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
SVAR RASMUS

Hej Rasmus. Meijla mig så fort du kan jag skulle vilja komma i kontakt med dig eftersom jag kommer att åka runt i Spanien under hela våren, förutom under Februari då jag studerar spanska i Ronda. Skulle vara tacksam om du kunde höra av dig och tala om lite mer om förhållanden och ställen som kunde vara intressanta.

MVH Oscar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips