Isklättring i krokarna krin Funäsdalen.

Hejsan,
Om allt går väl kommer jag iväg med jobbet till Ramundberget för att åka skidor. När mna har svängt av mot Ramunberget innan man kommer in i själv Funäsdalen, passerat Funästoppens skidanläggning och presis "rundat" berget så brukar det uppenbara sig ett ganska mastigt Isfall på vä sida.
Nu undrar jag om det är någon som vet ifall det finns möjlighet att testa på Isklättring på det stället, typ som en Prova på grej eftersom vi ev är några stycken som är sugna.

Tacksam för svar snarast
/Johan Rosander

har inget svar på frågan, men jag ska åka upp i morgon för tältning/längdskidåkning.
Kan hålla utkik och fråga om prova-på-isklättring.

Åker du också nästa vecka? Om så är fallet och om det finns prova-påklättring så kan du slå en signal så halverar vi nog priset för guide.
070-3355495

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips