Innersäck till Klättermusen Gungner Kev 40 liter?

Hej,

har en klättermusen gungner kev 40 liters i min ägo tillsammans med dess midjeväska.

Funderar på att investerar i deras innersäck, men verkar vara riktigt svårt att få tag i då jag väntat i över ett halvår på den från butik. :(

Vet någon av er vart man kan få tag i denna snabbt?

Hur nödvändig är innersäcken till ryggan?
Ska iväg på en 6 månadersresa i asien, då jag bl a ska till mt everest basläger och runt om hela asien in till mellanöstern.

Tacksam för svar.

Mvh Daniel

Grundväven i säcken har 10m vattenpelare, jag har aldrig haft nå vatten i min rattatosk trots en del nederbörd.
Kanske skulle kunna var en ide att gå på sömmarna med nån typ av sömtätningsmedel, det kan ju inte skada i vilket fall som helst, och sedan testa den i duchen och avgöra om du verkligen behöver det.
En kraftigare sopsäck innuti kan vara en nödlösning om inget annat funkar, ta med ett par extrasäckar dock.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Alternativt..

..Köper du en innersäck från ett annat märke, haglöfs och fjällrävens måste ju finnas i butikerna direkt!
Antingen det eller sop påsar om inte din innersäck hinner komma!

//A

Tack för svaren, var ute på Get Out idag och hittade en perfekt vattensäker säck =).

Bidde en Exped pack-liner 40 liter.

Orange till färgen så man lätt finner det man ska ha :).
Mvh Daniel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips