Icebreaker t-shirt

Jag måste hylla denna underbara t-shirt från Icebreaker.

Jag hade hört att ull skulle vara bättre på att motstå svettlukt och liknande och tänkte att det skulle vara lite bättre än syntetunderställ, men den här t-shirten har överträffat alla mina förväntningar.

Mitt tidigare underställ var i princip obrukbart efter en dag skidåkning av svettlukt och stink. Jag svettas kanske mer än de flesta, framförallt väldigt lätt. Efter 4 dagars vandring med ömsom regn, ömsom sol och hög arbetsbelastning luktar t-shirten - ingenting! Man kan gräva ned näsan i armhålan och man känner trots det bara en svag lukt av ull. Torkade snabbt gjorde den också, när man fick ta av sig ytterplagg.

Det är helt enkelt det bästa funktionsplagg jag använt.

m.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips