I stället för bananer med choklad.

Hur avslutar man bäst en fredagskväll vid sjön? Jo, romflamberade bananer på sitt gaskök! Stek bananerna med smör så dom får lite färg. Häll på en försvarlig mängd sprit, tänd på och skaka runt lite grand. Kväv med lock och avnjut. Både gott och roligt. Tillagning i tältabsid bör med kraft undvikas:)
 
Re: Missbruk?

Zeeke; sa:
Är detta inte att likna vid alkoholmissbruk? Jag menar, det är ju alkoholen som brinner upp.

Även om vatten är ett utmärkt lösningsmedel, så finns det ämnen som inte löses i vatten men väl i alkohol. Provät slånbär. Inte direkt gott. Gör slånbärslikör, en höjdare.

Personligen tycker jag det är synd att ”matlagssprit” beskattas på samma sätt som dryckessprit.

Per Brune
 
Re: Re: Missbruk?

Brune; sa:
"snip"
Personligen tycker jag det är synd att ”matlagssprit” beskattas på samma sätt som dryckessprit.

Per Brune
Fikon i konjak är en höjdare ihop med frystorkad gräddglass!
Det är ju lika illa med exsprit och bränslesprit, för att inte tala om sköljsprit för framkallning....

Go tur
 
Re: Re: Re: Missbruk?

johankse; sa:
Brune; sa:
"snip"
Personligen tycker jag det är synd att ”matlagssprit” beskattas på samma sätt som dryckessprit.

Per Brune
Fikon i konjak är en höjdare ihop med frystorkad gräddglass!
Det är ju lika illa med exsprit och bränslesprit, för att inte tala om sköljsprit för framkallning....

Go tur
Ni får inte prata på det här viset när det finns diabetiker inom synhåll :(
 

Liknande trådar