Hur avslutar man bäst en fredagskväll vid sjön? Jo, romflamberade bananer på sitt gaskök! Stek bananerna med smör så dom får lite färg. Häll på en försvarlig mängd sprit, tänd på och skaka runt lite grand. Kväv med lock och avnjut. Både gott och roligt. Tillagning i tältabsid bör med kraft undvikas
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I stället för bananer med choklad.
- Trådstartare Nedar
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Missbruk?
Även om vatten är ett utmärkt lösningsmedel, så finns det ämnen som inte löses i vatten men väl i alkohol. Provät slånbär. Inte direkt gott. Gör slånbärslikör, en höjdare.
Personligen tycker jag det är synd att ”matlagssprit” beskattas på samma sätt som dryckessprit.
Per Brune
Zeeke; sa:Är detta inte att likna vid alkoholmissbruk? Jag menar, det är ju alkoholen som brinner upp.
Även om vatten är ett utmärkt lösningsmedel, så finns det ämnen som inte löses i vatten men väl i alkohol. Provät slånbär. Inte direkt gott. Gör slånbärslikör, en höjdare.
Personligen tycker jag det är synd att ”matlagssprit” beskattas på samma sätt som dryckessprit.
Per Brune
Re: Re: Missbruk?
Det är ju lika illa med exsprit och bränslesprit, för att inte tala om sköljsprit för framkallning....
Go tur
Fikon i konjak är en höjdare ihop med frystorkad gräddglass!Brune; sa:"snip"
Per Brune
Det är ju lika illa med exsprit och bränslesprit, för att inte tala om sköljsprit för framkallning....
Go tur
Re: Re: Re: Missbruk?

Ni får inte prata på det här viset när det finns diabetiker inom synhålljohankse; sa:Fikon i konjak är en höjdare ihop med frystorkad gräddglass!Brune; sa:"snip"
Per Brune
Go tur
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg