Hur står sig Lundhags Saruk Expedition 110+10 L mot konkurrenterna?

Hej!

Kollar runt lite efter riktig stora ryggsäckar. Har testat Bergans största powerframe som enligt mig var skräp (gnekar, knakar och sömmar som går sönder).

Norrøna Recon Pack på 120l verkar vara den alla förordar när man ska bära tungt på riktigt.

Men nu ser jag att även Lundhags har en säck på 120l - är det någon som vet hur den står sig mot tex Recon pack?

Jag kommer inte bära varken djurkadaver eller maskingevär som vissa verkar använda Recon till. Däremot löjligt mycket friluftsgrejer eftersom jag gillar att ha med mig stora tält/vindskydd/sovsäckar etc. och jag hatar att ha ryggsäck packade som korvskinn/och grejer som hänger utanför. Min 80liters Osprey ser ut som att den ska explodera vilken sekund som helst när den är packad.

Vill ha en slitstark säck som klarar av att kunna koppla fast och klara ryck från min 40kgs varghund när han försöker dra iväg efter vilt. Recon ska ha ögglor för det ändamålet som klarar ordentligt med stryk. Kan man förvänta sig liknande från Lundhags?

Hej!

Kollar runt lite efter riktig stora ryggsäckar. Har testat Bergans största powerframe som enligt mig var skräp (gnekar, knakar och sömmar som går sönder).

Norrøna Recon Pack på 120l verkar vara den alla förordar när man ska bära tungt på riktigt.

Men nu ser jag att även Lundhags har en säck på 120l - är det någon som vet hur den står sig mot tex Recon pack?

Jag kommer inte bära varken djurkadaver eller maskingevär som vissa verkar använda Recon till. Däremot löjligt mycket friluftsgrejer eftersom jag gillar att ha med mig stora tält/vindskydd/sovsäckar etc. och jag hatar att ha ryggsäck packade som korvskinn/och grejer som hänger utanför. Min 80liters Osprey ser ut som att den ska explodera vilken sekund som helst när den är packad.

Vill ha en slitstark säck som klarar av att kunna koppla fast och klara ryck från min 40kgs varghund när han försöker dra iväg efter vilt. Recon ska ha ögglor för det ändamålet som klarar ordentligt med stryk. Kan man förvänta sig liknande från Lundhags?
Tjena!

Ursäkta att jag kapar lite tråden.

Vilken Bergans testade du? Den gamla gröna modellen är den nya grå färgade modellen som heter

Bergans - PowerFrame BigPack 130+​

Hälsningar

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips