Hur står sig Lundhags Saruk Expedition 110+10 L mot konkurrenterna?

Hej!

Kollar runt lite efter riktig stora ryggsäckar. Har testat Bergans största powerframe som enligt mig var skräp (gnekar, knakar och sömmar som går sönder).

Norrøna Recon Pack på 120l verkar vara den alla förordar när man ska bära tungt på riktigt.

Men nu ser jag att även Lundhags har en säck på 120l - är det någon som vet hur den står sig mot tex Recon pack?

Jag kommer inte bära varken djurkadaver eller maskingevär som vissa verkar använda Recon till. Däremot löjligt mycket friluftsgrejer eftersom jag gillar att ha med mig stora tält/vindskydd/sovsäckar etc. och jag hatar att ha ryggsäck packade som korvskinn/och grejer som hänger utanför. Min 80liters Osprey ser ut som att den ska explodera vilken sekund som helst när den är packad.

Vill ha en slitstark säck som klarar av att kunna koppla fast och klara ryck från min 40kgs varghund när han försöker dra iväg efter vilt. Recon ska ha ögglor för det ändamålet som klarar ordentligt med stryk. Kan man förvänta sig liknande från Lundhags?

Hej!

Kollar runt lite efter riktig stora ryggsäckar. Har testat Bergans största powerframe som enligt mig var skräp (gnekar, knakar och sömmar som går sönder).

Norrøna Recon Pack på 120l verkar vara den alla förordar när man ska bära tungt på riktigt.

Men nu ser jag att även Lundhags har en säck på 120l - är det någon som vet hur den står sig mot tex Recon pack?

Jag kommer inte bära varken djurkadaver eller maskingevär som vissa verkar använda Recon till. Däremot löjligt mycket friluftsgrejer eftersom jag gillar att ha med mig stora tält/vindskydd/sovsäckar etc. och jag hatar att ha ryggsäck packade som korvskinn/och grejer som hänger utanför. Min 80liters Osprey ser ut som att den ska explodera vilken sekund som helst när den är packad.

Vill ha en slitstark säck som klarar av att kunna koppla fast och klara ryck från min 40kgs varghund när han försöker dra iväg efter vilt. Recon ska ha ögglor för det ändamålet som klarar ordentligt med stryk. Kan man förvänta sig liknande från Lundhags?
Tjena!

Ursäkta att jag kapar lite tråden.

Vilken Bergans testade du? Den gamla gröna modellen är den nya grå färgade modellen som heter

Bergans - PowerFrame BigPack 130+​

Hälsningar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips