Hur länge håller Raileh Beach som klätterställe?

Hallå.
Jag funderar på att ta en billig&lång klättersemester. Jag har tidigare besökt Raileh Beach nära Krabi i Thailand. Tyvärr så hade jag inte upptäckt klättringen då så jag vet inte något om hur det är där. Har någon mer info om hur länge man kan vilja stanna och klättra och vilken typ av klättring det är? (sport eller trad, krävs 60 meters rep, hur svår klättringen är osv)
 

ralf@result.com (Ralf Leupold)

Gäst
klätterinfo...

kolla in länken http://www.simonfoley.com/climbing/ för mycket info om klättring i thailand och då speciellt krabi området!


/Ralf
 
Länge....

Hej!!


Var själv i Rai-leh på semester -99. Vi var där i fyra veckor och klättringen räckte till. Det är i stort sett bara sportklättring (Någon tur som är etablerad av fattiga engelsmän är naturligt säkrad) på i bästa fall bra bultar. Klippan där korroderar tydligen bult så Petzlkillarna bara skakar på huvudet. Plockar du med dig ett sextiometersrep, femton expresser, lite slingor och ett dito firningsrep så är du fullutrustad. Glöm inte repsäcken, man står på sanden och säkrar. Det finns förresten klättring på Phi-Phi också, på riktigt usla bultar(om de inte har bytt nu). Ett sista ord: Leder du inte F6b på bult blir led- urvalet något begränsat men ändå tillräckligt för åtminstone ett par veckor.


MVH


JohanC
 

Leif

Gäst
Länk till Railay info (svensk)

Surfa in på www.8a.nu, klicka på artiklar och leta upp artikeln om Railay beach.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.