Hur gick det sist fisketur?

Fick en liten torsk när jag var ute en sväng idag.

En stund innan jag fick den så var det någon fisk som tog ett skutt i luften. Precis alldeles efter jag börjat gå mot en ny plats. Så det var inte jag som såg det. Vilka fiskar har vi på västkusten som kan tänka sig ta ett språng några decimeter upp i luften?
 
Fick en liten torsk när jag var ute en sväng idag.

En stund innan jag fick den så var det någon fisk som tog ett skutt i luften. Precis alldeles efter jag börjat gå mot en ny plats. Så det var inte jag som såg det. Vilka fiskar har vi på västkusten som kan tänka sig ta ett språng några decimeter upp i luften?

All småfisk som jagas av makrillstim. Och så näbbgädda.
 
All småfisk som jagas av makrillstim. Och så näbbgädda.

Ja det råder fortfarande oklarhet i vad kan ha varit.
Näbbgädda låter ju inte omöjligt. Jag hade något litet som petade med inte fastnade någon gång.

Mystisk vik det där. Tog en sväng till en annan del av viken idag. Fiskade under sämsta tiden på dagen och strax innan det var dags att gå hade jag troligtvis en torsk som följde efter. I storlek så den hade kunnat bli mat om den högg. För jag vill inte att det ska ha varit en öring i den storleken som inte högg.
 
Det var en plågsam upplevelse. Förutom att det inte blev något fiske i förhållanden som såg riktigt lovande ut, blev stoppad av en syndaflod till regn.

Men utöver det så fick jag se mänskligheten ifrån en utav sina sämsta sidor.
På en fin och relativt otillgänglig plats är det någon som släpat dit en billig klotgrill och bara lämnat. Och inte bara grillen utan förpackningen till grillen, alla delar till grillensom inte behövts för att få den att stå upp låg utspridda över allt. Alla förpackningar till maten som konsumerats låg spridda över allt.
Anledningen till att att det ser ganska städa ut är för att jag stannade och samlade upp allt skräp i kartongen. Tyvärr kunde jag inte forslamed skräpet på vägen tillbakapå grund av att regn och åska gjorde att jag hade lite bråttom att ta mig därifrån.
 

Bilagor

  • 0F48C089-0DE0-4FB8-8BAB-5728E380A4EB.jpeg
    0F48C089-0DE0-4FB8-8BAB-5728E380A4EB.jpeg
    5 MB · Visningar: 94

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.