Hur få bort tryck på nalgeneflaska?

Jag har köpt en nalgenekopia, tyvärr så fick jag en blaffig outsidelogotyp på köpet, som jag skulle vilja få bort.

På de riktiga nalgeneflaskorna har det funkat med nötning, eftersom trycket på outsides flaska ej står ut från underlaget. Jag har även prövat med T-röd och bensin. Är det någon som har lyckats med detta som kan dela med sig?

//M
 
Tejpa över med spinnakertejp

Inget svar på hur du får bort texten, men jag har lindat 2 varv med gul spinnakertejp runt några av mina Nalgene lexanflaskor för då syns flaskorna bättre när man lagt ifrån sig dom på en berghäll.

Per
 
Skulle det inte gå att skrapa med en kniv eller slipa med ett fint sandpapper?
Brukar funka med vissa tryck man vill ha bort.

/Ulf
 
Nyman; sa:
Jag har köpt en nalgenekopia, tyvärr så fick jag en blaffig outsidelogotyp på köpet, som jag skulle vilja få bort.

Va, köpt en flaska för att ha en flaska och vill har bort loggan. Nä, nu ..

Du måste ju prioritera! Du skall ju köpa en flaska för att få en logga som kan skaffa dig ett emotionellt mervärde i förhållande till andra.

Att tejpa över flaskan kan ge ett "jag struntar i vad jag har för logga" intryck men detta kompenseras genom andra loggor på prylarna.

Nej fyll din flaska med vatten och släpa den efter dig på en sandstrand eller genom skogen så den ser sliten ut, med eller utan logga.

En secondhandoutdoor butik vore nåt. Där skulle man kunna köpa begade grejer för att det skall se ut som man var ute för jämnan.
 
Klorin

För att få den rätta urblekta looken kan jag rekommendera klorin.

Lite lägereldsdoft är inte fel liksom lite brun utan tvål.

Thure

PS

Hoppsan nu börjar vi glida över mot allmänt forum men trådstartaren kanske redan har fått svar på sin annorlunda frågeställning.

[Ändrat av thureb 2005-11-14 kl 15:58]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.