Hur byta Lettmans pedalställ mot styrpinne?

Jag läste någonstans att Lettmann har ett pinnstyrningssystem som passar till den skena som deras pedalställ sitter på. Någon som vet var man får tag på det?
Och finns det synpunkter på just det pinnstyrningssystemet är jag förstås intresserad.
mvh Fredrik
 
Jag läste någonstans att Lettmann har ett pinnstyrningssystem som passar till den skena som deras pedalställ sitter på. Någon som vet var man får tag på det?
Och finns det synpunkter på just det pinnstyrningssystemet är jag förstås intresserad.
mvh Fredrik

Jo det finns ett pinnstyrningssystem,jag köpte mitt på Kajakcenter i Grebbestad!
Ring Mats 0525-10930

/Janne
 
Tack, nu vet jag vad vi pratar om!
Vill minnas att jag sett dig, Stuvarn, i någon Trapper Barracudadiskussion. Är det en sån du satt i pinnstyrningen i, och i så fall, blev det bättre än pedalstället?
 
Tack, nu vet jag vad vi pratar om!
Vill minnas att jag sett dig, Stuvarn, i någon Trapper Barracudadiskussion. Är det en sån du satt i pinnstyrningen i, och i så fall, blev det bättre än pedalstället?

Nä.... jag ersatte orginal Smart-Track pedalerna med ett Lettmann pedalställ...gillar inte Smart-Track pedalerna(därimot rodret) man sitter som en groda + pedalerna är små lite runda som potatisar så man får ont i fötterna speciellt när du paddlar barfota å om du använder benen aktivt när du paddlar! Lettmann pedalerna kan du även vinkla upp lite så du får fötterna nästan helt mittenplacerade! Men som sagt Lettmann har pinnstyrningssystem du kan sätta på skenan!
Men själv var jag inte helt nöjd med pinnstyrningen...det hela var lite vekt tyckte jag ...även styrningen gick lite trögt när man tryckte på ordentligt å samtidigt skulle styra..... så jag monterade in mitt pedalställ igen i min Streamliner! Därimot på min Commander type-S är jag helnöjd med pinnstyrningen där fungerar som det ska till 100%....... ;)

/Janne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.