Byta paddelblad?

Hej allihopa!

Jag fick så mycket hjälp sist jag postade en tråd så jag blev positivt betingad att ställa ytterligare en fråga till alla kunniga kanotister här på utsidan!

Jag bröt av ett paddelblad idag när jag rolltränade. (Ja, jag vet att paddeln ska vara i ytan och inte stöta i botten...) och undrar om det är enkelt och en god idé att byta själva bladet då skaftet och det andra bladet är intakt. Finns det någon som har gjort detta själv här månntro?

Jag sökte här på utsidan och googlade men hittade inte någon tråd, hoppas att jag inte bara har missat en sådan om den redan finns.

Paddeln är en VKV expedition, bladet sitter med en philips-skruv, men verkar även vara limmat då bladet ej går att lossa efter att jag skruvade ur skruven. Varmluftpistol kanske? Eller sitter den med så stark epoxi att det bara är att köpa nytt? Sedan måste man ju få tag på lösa blad, men något säger mig att VKV hjälper till med det mesta om idén inte är helt tokig.

Tacksam för svar!

/Marcus
 
Byta paddelblad.

Hej Markus!

Du skriver svaret själv. Jag skulle råda dig att skicka ett mail till Kåre på VKV. Han hjälper dig. Känner jag honom rät så läser han nog detta i morgon och kanske svarar direkt.

Ha det bra!

Dr Kajak / Göran Petersson
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.