Houdini Liquid Rock Pants för löpning?

Någon som har erfarenhet av hur Houdini Liquid Rock Pants fungerar för löpning? Kortare distanser; 5-10km.

Mjo, det är ju helt enkelt världens skönaste och snyggaste byxa, så varför inte!
Beror väl mest på vilken passform du har på dem, framförallt i midjan, behövs/vill du ha bälte eller inte, och hur tycker du att det känns isåfall?

Jag har vandrat och tränat inomhuspass (typ styrketräning, bodypump, pilates, funktionell träning) i dem, så jag kan inte tänka mig att de hindrar rörligheten vid löpning heller. (Möjligen att de är rätt vida i nederkant, om jag skulle springa i obanad terräng kanske man fastnar i ris etc.)

Suvve-bralla, dock rätt dyr men den är förvånansvärt slitstark för att vara så tunn och smidig!

Allt beror på hur vid stigen är där man löper. I terrängen vill du ha byxor som inte fladdrar. Är det varmt vill du ha shorts.

Jag använder dom dagligen på klippan och jobbet, men tycker att dom blir alldeles för varma när jag går med haulbagen i +20 så jag skulle inte springa i dom annat än möjlligen på vintern...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips