Hjälp med frågor från Tjeckien

Hej! Jag fick lite frågor från Tjeckien, och har ingen aning om hur jag ska besvara då min erfarenhet är noll. Har du lust att ge lite snabbrespons?

I and my friend would like to travel with http://www.inlandsbanan.com/resor/se/.html
We would like to stay in the nature, under a tent….
We have about 14 days to go from Mare to Gallivare and back.
We planned to fly to Stockholm on 3rd August and leave on 19th.


* Do you have any tips&tricks, your own experience with the track?

* What would you suggest is the best way of getting from Stokholm to Mare and back (bus, train..)?

* Where would you suggest that we „hop on&off“ from the train (any special places worth to visit?)

* Does the train stop only on declared stations or is it possible to hop off&on on request (even „in the middle of nowhere“)?

* Are there any limitation as far as building a tent is concerned? Is it allowed to do it anywhere, even in national park“? Any limitation as to make a fire? Fishing possibilities/regulations?

* Do we need our own reserves of water ? Or is there plenty of potable water in the nature (we can use tablets to purify it..)

* Do we need to have our own food? Is it likely that we will be able to buy food along the way… if we hop off the train? I would imagine, villages are rather scares… Is it possible to buy food on the train?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Wealthylogo Hjälp med identifiering av insekt. Allmänt om friluftsliv 1
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
veni Hjälp med att välja rätt Lättvikts Ryggsäck Allmänt om friluftsliv 46
4623 Vad kan vi hitta på? Hjälp! Allmänt om friluftsliv 9
AmaerildeRimfrost Hjälp! Min första vandring! Allmänt om friluftsliv 332
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
leo.abacuson hjälp med trasigt tält Allmänt om friluftsliv 7
NaturBoel Hjälp att välja rätt vandringsbyxa Allmänt om friluftsliv 23
J Dalarna Hjälp mig välja hund Allmänt om friluftsliv 37
Alex00 Hjälp! Tentipi Allmänt om friluftsliv 6
Minnsk Hjälp mig planera min norrskensvinterresa! Allmänt om friluftsliv 20
Alex00 Bågdrill - hjälp! Allmänt om friluftsliv 8
B4m6i Tält hjälp! Hilleberg Kaitum 3 GT eller Nallo 3 GT? Allmänt om friluftsliv 12
tobias92 Nybörjare söker hjälp & råd! Allmänt om friluftsliv 10
Kortelainen Jotunheimen/Besseggen HJÄLP!? Allmänt om friluftsliv 7
O_Lundberg Hjälp mig Allmänt om friluftsliv 10
linuslimpan Hjälp mig snälla... Allmänt om friluftsliv 8
Gertrud Hjälp, STF-jobb Allmänt om friluftsliv 6
undvall Lite allmänna frågor om Kebnekaisefjällen Allmänt om friluftsliv 0
Naturmullen Tälta ute på isen? Risker, tankar och frågor! Allmänt om friluftsliv 16
Lajjan Helsport Ringstind Light tälten med fler tält, frågor. Allmänt om friluftsliv 5
desireman Semestra i Norge, några frågor. Allmänt om friluftsliv 14
rotkraft Frågor inför vandring / Era erfarenheter av Corsica GR20 Allmänt om friluftsliv 4
Teknikern Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen? Allmänt om friluftsliv 240

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.