Har ju redan abstinens =(

Nu blir det inte mycket cykel utomhus för min del.
Tillråga på allt har jag haft bihåleinflammation senaste månaden under hösten som inte vill släppa, dvs har ej blivit mycket cykel alls =(

Nu har man ju rejäl abstinens dock inte såpass att man drar på sig täckbyxor och drar ut å riskerar halka runt i halkan.

Hur klarar ni vinterhalvåret utan att kunna cykel?

Kör ni trainer, funkar/duger det? Har funderat på det men tror jag kommer ledsna, de flesta verkar ju eniga om att det är rätt segt. Skulle dock vara bra för att hålla igång benen till våren kommer.

Tips mottages tacksamt =)

johannes
 
Slänger oxå på dubbdäcken + spinning + löpning så visst går det hålla både flås å humör på topp på vintern!
Sen finns det ju långfärdsskridskor å skidor oxå ;)

/Janne
 
Om man skulle vika sig för vädret skulle det inte bli många månaders cykling här uppe i norr.
Så jag kan helt enkelt inte svara på din fråga Hur klarar ni vinterhalvåret utan att kunna cykla?
Jag cyklar året om. På med dubbdäcken och vinterhandskarna bara.
 
Racern ställs snart i trainern, så jag kan nöta där i vinter när det är för dåligt väder ute. Men annars har jag dubbdäck till mountainbiken, så jag använder den hela vintern, både till jobbet och för träning.

Men visst saknar jag sommaren, när man slipper bylsa på sig så förbannat och kylan inte svider i ansiktet.
 
Trainer

Har använt trainer i fyra år. Använder den 3-4 ggr per vecka.

Jag använder den till olika former av intervaller i 75-90% av MHR fördelat på tre pass. Söndag lättare återhämtning på 70-75% av MHR.

Använder mig av ett program av Cooper som jag köpt från hans hemsida:
http://www.timetrialtraining.co.uk/
fungerar för min ambitionsnivå. Har fult upp att titta på kadens, klocka och puls så tiden känns kort.

Att använda trainer för distanspass på >1,5 tim kräver stenhård fokus och inget jag klarar av.
 
Japp, hojen sitter redan i trainern, det är för kallt ute. Nej, det är inge kul, men en bok på styret och lite musik, så går det att slå ihjäl en timme i allafall. Jag har funderat på skidor i vinter, men igen, det är för kallt
 
Japp, hojen sitter redan i trainern, det är för kallt ute. Nej, det är inge kul, men en bok på styret och lite musik, så går det att slå ihjäl en timme i allafall. Jag har funderat på skidor i vinter, men igen, det är för kallt

Har du tips på bra och prisvärd trainer?

Upplever du det som det blir galet varmt och svettigt när du kör inomhus? hört om folk som har fläktar uppriggade osv för att det ska bli ok temp att köra i, låter ju rätt extreme =) e kanske bara öppna ett fönster lite iof eftersom det är svalt ute när man kör kan man väl svalka sig så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.