Handla flugfiskeutrustning på nätet?

Hejsan!
Jag funderar på att börja flugfiska lite smått, och jag är inte fegare än att jag kan tänka mig att handla spö, rulle, lina, backing och tub på nätet. Men innan jag börjar rodda in mig för djupt på egen hand så tänkte jag kolla lite med er här inne:
  • Vad rekommenderar NI för spö/rulle, och VARFÖR?
  • Vart rekommenderar NI att man handlar, och VARFÖR?
Har tänkt mig ett klass 6 kit med flytlina till att börja med i alla fall, prisklass 2000 - 3500, kanske 4000...

Hejsan!
Jag funderar på att börja flugfiska lite smått, och jag är inte fegare än att jag kan tänka mig att handla spö, rulle, lina, backing och tub på nätet. Men innan jag börjar rodda in mig för djupt på egen hand så tänkte jag kolla lite med er här inne:
  • Vad rekommenderar NI för spö/rulle, och VARFÖR?
  • Vart rekommenderar NI att man handlar, och VARFÖR?
Har tänkt mig ett klass 6 kit med flytlina till att börja med i alla fall, prisklass 2000 - 3500, kanske 4000...

Första gången så är det bättre att handla grejer i en lokal fiskeaffär eller i en flugfiskebutik som har kunnig personal.
Det är så mycket man får ta hänsyn till.
Skall man fiska i strömmande vatten/Kusten/Insjöar eller Rb fiske.
Gillar man mjuka aktioner eller snabba spön osv.
Alla sådana frågor kan personalen i en flugfiske affär hjälpa till.
Och nu för det mesta har dom rea nästan överallt.
mvh M

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mjo... Jag upptäckte det...
Hade spanat på Guideline Act4-combos en hel del på nätet och åkte till Sporting i Örebro för att titta,klämma och fråga lite.
Åkte därifrån med ett 9' Act4 #6, Guideline Reelmaster LA, flytlina och backing. Allt inköpt till nätpris... :)
Snopet men kul,den enda nackdelen hittills har varit stormen Berit... :(

Mjo... Jag upptäckte det...
Hade spanat på Guideline Act4-combos en hel del på nätet och åkte till Sporting i Örebro för att titta,klämma och fråga lite.
Åkte därifrån med ett 9' Act4 #6, Guideline Reelmaster LA, flytlina och backing. Allt inköpt till nätpris... :)
Snopet men kul,den enda nackdelen hittills har varit stormen Berit... :(

Det var ju gött,var beredd att lite smått flugfiske kan gå över till
fanatism rätt fort
mvh M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips