Brorsdottern beställde en campinghammock i helgen. Problemet är att hon är längre än jag och barnen. Hammocken blir därför tre våder tyg a 120 cm (bredden blir alltså 180 cm, tyget blir dubbelt), så hon kan ligga skönt på diagonalen. Någon som minns hur man räknar ut längden? Vet att det finns en formel, men varken minns eller hittar den!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hammock till brorsdottern!
- Trådstartare 4623
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har inget minne av att jag sett någon formel för att räkna ut längden. Men det är mer än 10 år sedan jag tillverkade mina hängmattor också.
Min första var en med dubbelt lager tyg, men den hade jag bara en sommar. Gjorde en ny med bara ett lager och av lättare tyg och den anväder jag fortfarande varje år.
Jag reagerade på att du ska göra en som är 180 cm bred. Det tycker jag verkar vara lite väl brett.
Min är gjord med bara en 3 meter lång våd (mins ej bredden, men mellan 130-150 cm skulle jag tro)
Jag är 188 cm lång.
Min första var en med dubbelt lager tyg, men den hade jag bara en sommar. Gjorde en ny med bara ett lager och av lättare tyg och den anväder jag fortfarande varje år.
Jag reagerade på att du ska göra en som är 180 cm bred. Det tycker jag verkar vara lite väl brett.
Min är gjord med bara en 3 meter lång våd (mins ej bredden, men mellan 130-150 cm skulle jag tro)
Jag är 188 cm lång.
Bred
Ja, det kan bli väl brett... Hon provade min mexikanska och den är ju jättebred, det var lite det hon fastnade för. Ska nog ta och testa igenom beståndet här hemma, det kanske räcker att dra långsidorna lite mindre hårt? Så man inte får en lika "djup" ficka, utan kan ligga planare. Hade jag haft ett tyg på 150 cm bredd hade det nog blivit perfekt, hon är 170 cm lång.
Ja, det kan bli väl brett... Hon provade min mexikanska och den är ju jättebred, det var lite det hon fastnade för. Ska nog ta och testa igenom beståndet här hemma, det kanske räcker att dra långsidorna lite mindre hårt? Så man inte får en lika "djup" ficka, utan kan ligga planare. Hade jag haft ett tyg på 150 cm bredd hade det nog blivit perfekt, hon är 170 cm lång.
Hittade en tabell...
Hittade en tabell till slut. <150cm= 10 fot, 150-170cm= 11 fot och över 170cm 12 fot. Detta för optimal komfort, att gå ner ett steg fungerar enligt listan också.
Slutfråga: Hittade en stor kasse foderpolyester som jag sytt i tidigare. Lite för korta längder (restbitar köpta till barnen, men aldrig sydda). Tror ni det håller även om man skarvar? Skarven hamnar kring vaderna, inte under torson.
Hittade en tabell till slut. <150cm= 10 fot, 150-170cm= 11 fot och över 170cm 12 fot. Detta för optimal komfort, att gå ner ett steg fungerar enligt listan också.
Slutfråga: Hittade en stor kasse foderpolyester som jag sytt i tidigare. Lite för korta längder (restbitar köpta till barnen, men aldrig sydda). Tror ni det håller även om man skarvar? Skarven hamnar kring vaderna, inte under torson.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg