Hammock och hund

Ni som sover i hammock och har hund, hur sover hunden?
Har en labbe, så att tänka på att ha henne i hängmattan funkar inte. Funderar lite på någon slags tarp, vi är ute vår-höst, men hur får man till det bäst? Och lättast? Vi behöver vind/myggskydd, ej värme.

Har varken hund eller hammock men kompisens schäfer sover i ett sådant där pop-up tält från typ decathlon för 399kr när han sover i sin hängmatta. Verkar funka för dem vad jag förstår på kompisen...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har inte hund men jag har ett litet myggtält som jag använder när jag vill sova ute utan att bli uppäten. Det tar nästan ingen plats alls i packningen. Tillsammans med en liten tarp kan du skapa både vind- och myggskydd. Kanske det skulle funka för din hund?

Tarp och liggunderlag (plus fleecefilt eller liknande om det behövs) låter väl bra? Då kan du ju t.o.m. rigga tarpen så hunden kan ligga nedanför/under hammocken om han vill vara nära dig.

Annars har jag sett små specialhammockar speciellt för hundar! Men det tycker jag känns närmast krångligt.

Tack alla för svar! Efter många funderingar börjar det luta åt en tarp och liggunderlag. Har en labbe som inte är frusen av sig, så extra värme behövs inte. Får se hur det går med mygg och knott, hon är född i september och har inte upplevt flygfäsäsongen än.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips