Haglöfs Lim Ultimate eller Titan? eller annat?

Skall införskaffa första skaljackan och överväger huvudsakligen mellan dessa två. Har hittat bra erbjudanden på dessa. Men andra förslag kan även tas emot.

Skall till Kebne en vecka i Juli och behöver en vattentät skaljacka till dess.

Övriga behov/tankar:
- Eftersom jag inte är stenrik hoppas jag kunna använda jackan lite "bredare" än bara som regnplagg på vandring, alltså vår och höst, men kanske även vintersport som snowboard (med extra mellanlager etc..)
- Så bra ventilation som möjligt
- Så lätt som möjligt (men är beredd att gå upp lite i vikt om jag får en lika vattentät/välventtilerad som kan användas till lite fler ändamål), målet är dock "lättpackning"
- Bra pris..

Allt som kan vara till hjälp tas tacksamt emot!

- Stefan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips