Haglöfs Actives med kassa sömmar?

Jag köpte ett linne ("tanktop") och ett par boxershorts från Haglöfs nyligen, båda i Activesserien. Efter ett par varsamma handtvättar och 1 maskintvätt så hade båda plaggen gått upp i sömmarna. Är det någon fler som har haft det problemet med dessa modeller?
Heder till KG Jonsson i Solna där jag fick ett nytt linne genast. Hos Friluftsbolaget fick jag vänta 1 vecka på reklamation av boxershorts från Haglöfs.

/Lars

Jag har inte erfarenhet av just dessa plagg, men jag tycker att Haglöfs i allmänhet borde göra något ordentligt åt sina usla sömmar! Som exempel kan man ta reklamen för Victor, deras "spetsprodukt" där vävar och dragkedjor är det bästa som går att uppbringa enligt Haglöfs - sömmarna nämns inte. Jag reklamerade mina första två Victor-säckar, men nu är jag nöjd. Haglöfs gör både snygga och bra prylar, men lite bättre kvalitetskontroll och bättre sömmar hade inte skadat.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Viktor 60-70

Dåliga sömmar. Min säck gick sönder i sömmen mellan nedre facket och det stora. Dålig kvalitet hör inte hemma här ialla fall. Bäst blir det när man använt prylarna ett tag och modifierat lite.

Actives darriga

Jag har tre par actives-kallingar av skiftande kvalitet.
De äldsta (från hatt-tiden) har helkassa resårer, men det ändrades till de nyare modellerna. Tyvärr tog jag mig inte i kragen och reklamerade kallingarna, så jag får skylla mig själv.
Jag har även en långärmad Actives-tröja som är betydligt sämre tillskuren än min TNF-plagg (El Cap, som är nån hundring dyrare) i identisk modell och material, men sömmarna har jag inte haft problem med.

Materialet (Polartec Powerdry) gillar jag annars skarpt. Plaggen är ju sköna och är torra direkt ur tvättmaskinen...
[Ändrat av Nordesjo 2002-08-29 kl 13:35]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips