Gps

Kan ni rekommendera nån gps som går att använda för cykling? Gärna med hållare för styre och att man kan peta in waypoints om man vill åka en runda.
 
Garmin eTrex serien där jag har Garmin eTrex Vista Cx och jag har också sett andra långfärdscyklister använda GPS:er från den serien då de är små och har montering för cykelstyret.
 
Garmin Foretrex, Forerunner eller Edge kanske?
Jag har en foretrex som sitter fint pâ styret.
Edge är speciellt anpassad för cyklister.
 
tack i alla fall :)

jag får nog söka vidare bland gps:erna...
Garmin eTrex Vista Cx fick mördande kritik på pricerunner, visserligen bara en recension där.
Dom andra verkar vara mer för träning och sådant, inga kartor eller nåt, och dyra var dom,,,
 
Kan ni rekommendera nån gps som går att använda för cykling? Gärna med hållare för styre och att man kan peta in waypoints om man vill åka en runda.

jag får nog söka vidare bland gps:erna...
Garmin eTrex Vista Cx fick mördande kritik på pricerunner, visserligen bara en recension där.
Dom andra verkar vara mer för träning och sådant, inga kartor eller nåt, och dyra var dom,,,

Det är svârt att rekommendera nâgot när du ändrar kravspecifikationen under tiden.
Du angav inget krav pâ kartor eller maxpris i första inlägget.

En begagnad Quest kanske skulle passa dig, borde inte kosta sâ mycket och erbjuder autorouting mm.
 
jag får nog söka vidare bland gps:erna...
Garmin eTrex Vista Cx fick mördande kritik på pricerunner, visserligen bara en recension där.
Dom andra verkar vara mer för träning och sådant, inga kartor eller nåt, och dyra var dom,,,


Det är riktigt att Garmin eTrex Vista Cx är dyr då den är vädertåligt och robust byggd och att det inte följer med några kartor.

Därför köpte jag en GPS till bilen Garmin StreetPilot c510 där kartan City Navigator Europe NT ingick. Detta kostade 1000 kronor mindre än Garmin eTrex Vista Cx utan karta. City Navigator Europe NT passar även till Garmin eTrex Vista Cx och man kan enligt Garmin regler registrera så många GPS:er man har till en karta.

Jag har använt Garmin eTrex Vista Cx under sommarens cykelsemester och kan bara ge den gott betyg då den går att använda utan att titta på en vanligt karta vilket var omöjligt med den förra GPS:en Garmin eTrex Vista.

Vad man betalar för är att få en tålig GPS och det kan regna hur mycket som helst på den utan att den slutar fungera.

Den förra Garmin eTrex Vista tappade jag ett antal gånger utan att funktionen ändrades.
 
Etrex Vista CX

Har precis kommit hem från Treriksröset-Smygehuk cykling och jag använde mig av en Etrex Vista CX som komplement till mina kartor. Den är helt robust och vattentät samt har en bra batteritid AA -batterier som är enkla att ladda på kamping eller dylikt. Jag är helnöjd med den då man kan lägga upp rutter och välja färdsätt "cykel" och undvika motorvägar etc...

Bra köp tycker jag..
 
Forerunner 301,305

Jag har en 305'a monterad på cykeln och har den även vid löpning och alla annan multisport. tycker att den är guld. det krävs dock att man inte behöver kartor.

Jag håller på nu o inskaffa en edge 705'a som ska sitta på cykeln konstant. Det är lite synd att inte SRM har gps'er på sina cykeldatorer annars är dom helt suveräna till cadens och power output i varje tramp. www.srm.de

Mvh

Raymond
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.