GPS mottagare

Vattentät GPS

Jag har använt en Garmin 76 oskyddad i två år. I år började den läcka under min Finlands Kust-paddling men jag fick en ny på garantin. Den nya är t.v. tät. Enligt Garmin skall den vara helt tät. Dessutom flyter den. Det finns också en Map-version av samma navigator men den den rätt mycket dyrare. Jag använder min navigator huvudsakligen för att mäta fart och sträckor under längre paddlingar och för att spara positioner på bra tältplatser mm. Ibland har jag t.o.m. använt den för navigering i dimma eller på natten.
 
etrex

Hej,

Kör med en Garmin Etrex summit som jag knyter fast på kajaken oskyddad. Den har badat ett antal gånger och flyter inte (därav snöret) men höll sig vattentät ett tag. Jag har fått in litet vatten i den och fått den utbytt två gånger på garantin trots att jag tappat bort kvittot vilket jag tycker är en suverän service. Däremot kunde den ju naturligtvis varit vattentät från början vilket reklamen lovar. På sjön har den mycket bra mottagning, jag skulle kunna tänka mig att byta till en kartversion men är annars nöjd med att den är liten och nätt.

/Roland
 
Garmin

Jeg ville aldri latt min gps ligge på kajakken ubeskyttet mot sjøvann. Og fordelen ved 176c er at du ser kartet godt. På en vista el. må du ha en liten kikare i tillegg. Var i Dalsland i sommer å padlet, kjøpte det nye topokartet (Friluftskartan) som jeg lastet til min Gps. Hadde ingen problemer med og se hvor jeg var med skjermen på min 176c. Satte zip posen fast med strikker. Vi er flere padlere som har det samme utstyret og alle er meget fornøyd.
Erik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.