• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gotland och Öland runt....

Hej

nu är jag ute i god tid, men detta kanske också en av de mer krävande sommarturerna som jag alltså tänker mig att genomföra nästa år.

Jag söker trevligt folk som vill paddla från Stockholms skärgård via Utö till Gotska Sandön sedan vidare till Gotland och över till Ölands nordspets och sedan tillbaka upp längs skärgårdarna tillbaka till Sthlm. Man kan förstås också tänka sig omvända riktningen.

Preliminärt tänker jag mig att det är smart att paddla K2 eftersom det gör det lättare att klara de långa överfarterna (Utö - Gotska Sandön ca 80 km). Så idealt skulle man vara 4-6 personer. Totalt är det minimum 60 mil.

mvh Öjvind

nu är vi två, kanske 3-4

hej

12 juli bär det av från stockholm söderut mot öland, sedan gotland, gotska sandön, tillbaka omkring 10 aug. jag och min kompis sara kommer paddla k2, andra pigga paddlare är välkomna att höra av sig om man är intresserad att haka hela eller delar av sträckan. vi räknar med dagsetapper på 30 km och uppåt. lite vilodagar här och där och så tre rejäla överfarter på 40, 50 och 77 km.

överfarterna är förstås mycket väderberoende, så vi hoppas kunna vänta in rätt väder. men håller också möjligheten öppen att det kan bli en del liftande med färja...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips