Goretex Overall för fjellbruk?

Ute magasinet Overall test?

Jag bor i Norge så jag har Ingen tillgång till gamla Utemagazin, har en hög liggande men nått nr med Overall test vet jag att jag ej har,
Är det någon som mot all förmodan har det nummeret liggande och även har en scanner till hands???
Vilka märken var det på dom?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Marmot

Jag äger en, jo faktiskt!
Det är en Marmot Alpinist Climbing Suit (2001). 3-lagers Membrain, ej GT mao. Modellen är utrustad med stretch över rygg, knän och i skrev. Vadderade knän (går att ta bort) och dragkedja som går från hakan förbi skrev och upp till ryggslutet, plus en massa andra funktioner.
Modellen är avsedd för alpin klättring, isklättring men fungerar bra annat oxå.
Har just gjort lite sökningar på nätet men den verkar vara svår att hitta. Enda träffen var i en prislista på http://www.montanus.no, 6900 pix.
Tror inte den ingår i Marmots ordinare sortiment, specialplagg.
Det låter kanske otroligt men den är faktikst riktigt snygg, blir glad varje gång jag drar på mig den :)
Kolla med Marmot sverige (Granitbiten) dom borde veta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips