Fredag i Stockholm

Alla sjöar har ju uppkörda skidspår (man bör ha vassa stavar som biter i isen), är det mera snö norr ut så kan man t o m åka i terrängen (värmen på dagarna och frosten på natten gör att glidet är mycket bra).

Det finns ju endel plogade banor för skridsko (18 km på sigtunafjärden), om man kan stå ut med att åka på bana.

Även om det är lite snö så blir det tungt att vandra (det är därför folk springer och trampar sönder skidspåren), så det är bättre att hålla sig på mindre vägar, det finns det å andra sidan gott om, om man tittar på kartan.
 
Varför inte åka långfärdsskridskor, om vädret tillåter. Har du inga skridskor så finns det att hyra på flera ställen, bl a Playground. Om du är nybörjare så skulle jag rekommendera att åka på någon plogad bana (ex Norrviken) eller följa med något organiserat (om du hittar något passande). Jag tror att det är vanligt att det plogas just på fredagar så antingen har du tur (=nyplogat) eller så blir det kanske tungt (fast just nu regnar det tror jag).

Om det är surväder; åk till Karbin/Klätterverket och klättra. Om du behöver instruktör så ring och kolla så att de har tid!
/Danne
 
Jag både åker skridskor och klättrar. Tanken är att jag ska hitta på något utomhusigt med min flickvän, men att ta med henne och klättra är ju faktiskt en genial idé! Visste väl att man skulle få bra hjälp här.
 
Uhh låter kallt.

Om man vill göra något lungt nära stan och ej vill åka bil är Nacka reservatet ganska trevligt.

Bra ställe för att köra MB.

mvh
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.