Från Abisko till Nikkaluokta i Keen Targhee II Low?

Vad tror ni om detta? Det är min första fjällvandring (som ska genomföras nu i augusti) så jag har inte så mycket att jämföra med, men skorna känns rejäla och ska vara vattentäta så länge man inte vadar med dem på (varför man nu skulle göra det).

Jag känner inte till skorna men leden är upptrampad och lätt att gå så det är nog inga problem.
Jag gick sträckan aug -14 och då rann den mycket smältvatten och vi fick göra några lätta vad. Ta med ett par foppatofflor eller liknande så behöver du inte blöta ner skorna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad tror ni om detta? Det är min första fjällvandring (som ska genomföras nu i augusti) så jag har inte så mycket att jämföra med, men skorna känns rejäla och ska vara vattentäta så länge man inte vadar med dem på (varför man nu skulle göra det).

Jag har noll erfarenhet från vandring med liknande skor, dvs, låga vandringsskor med mjuka delar som skall ge komfort men (som jag bedömmer det) riskerar att bli blöta efter en hel dag med spöregn, blöt underterräng, vattenpussar och vattenhål mm mm. De kan vara bra men jag skulle själv välja det som jag lärt mig fungerat, för mig ska tillägga:.läderkängor utan någon som helst stoppning, eller lätta meshskor/trailrunningskor/orienteringsskor (kärt barn....) som får bli blöta. Båda skodonen går utmärkt att vada med för övrigt, vilket jag även gör.

Lycka till
Peter HP

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips