• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Flugfiske omkring Sälen?

Hej

Jeg er så heldig at jeg skal til Sälen på semester i uge 28. Regner med at skulle bruge tiden på lidt lax og ørredfiske med flugspön.
Fins der noge der har erfaringer med flugfisket deromkring? Hvilke elve er værd at besøge, skal jeg tage et- eller to-håndsstangen med, hvilke fluer skal jeg satse på, osv.osv.?

Alle tips er værdsat.

mvh
Bjarne
Fluefisker fra DK

det var längesedan jag var i sälen. men något skall jag kanske kunna hjälpa till med:

en bit norr om Sälen (västerdalälven) ligger ett naturreservat där jag har haft ganska bra harrfiske.
det ligger en gammal hembyggdsgård mitt i reservatet på västra standen, utgå därifrån.

Görälven - börja vid Stöten och följ den hela vägen tills den rinner ihop med västerdalälven , många fina harrsträckor

Femån . söder om Lindvallen Liten öringbäck/å som kan vara väldigt mysig. ingen annan orkar ta sig dit så du blir förmodligen ensam.

det var allt jag kom på spontant men jag kanske kan återkomma med fler tips om minnet återvänder!

God Tur
// Nicklas

Logga in