Flugfiska Abborre :)

Tjena gott folk.
ska på lördag ut å ge mig på ett försök att flugfiska abborre i en sjö och behöver lite tips.
Har precis varit och köpt på mig en massa flugor i lämpliga färger och utföranden.
Många streamers och yngel imitationer i alla dess färger. Hittade tyvärr inga poppers!

Vid vilket djup fiskar ni abborren på?
Finns det nått särskilt att tänka på med mothugget när man anväder sig av fluga?
Har ett klass #5 spö med 3x sjunkande tafs, är det nått jag bör göra eller tänka på så att inte gäddan tar alla mina flugor?
Hur hårt tar abborren på en streamer? Hur lätt går flugan sönder?

Många frågor ! :) men mycket vill man ju veta för att få ett bra fiske.
Om ni har några egna erfarenheter som ni vill dela med er av så är det mer än gärna välkommet!

MVH Mattias:)
 
Har fiskat några gånger efter aborre (Inte direkt riktat utan de fiskar som högg för tillfället förutom aborre som t ex regnbåge, smågäddor, vitfisk som jagar insekter/småfisk), men aldrig så här sent på hösten.
Sommartid har man kunnat få aborre på flugor allt från ytan till 50-75 cm ner, men då i varmt vatten när de jagar högt i vattnet. Nu börjar de gå djupare så beroende på vattendjupet så måste du kanske ha sjunklina och förtyngda flugor för att hitta den.
 

Liknande trådar