• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandring i juli

Hej,
Förra sommaren körde jag toppbestigning Keb. Blev hooked och knallade vidare upp till Abisko. Körde dagsturer i Norge lite senare under sommaren.

I år verkar jag dock inte få med mig vännerna.

Någon som är sugen på att upptäcka exempelvis Lofoten, Sarek eller valfritt ställe? Jag är öppen för att avverka många kilometer, eller toppbestigningar, eller bara sitta på en sten och ha det otroligt lugnt och härligt. Kombinerar gärna med cyklande.

Ungefär 7-10 dagar någongång under juli.

Man, 30 år, Stockholm, tänkte inte prata ihjäl dig eller naturupplevelsen etc etc. Skickar CV på begäran. :)

Kristoffer

Gärna Lofoten!

Jag ska till Röst (Lofoten) på jobb i början av juli och tänkte stanna kvar en dryg vecka för vandring/cykling, ev kajakkurs eller ridning också beroende på vad som finns. Hade tänkt göra en solotur eftersom jag inte är särskilt flexibel med datumen, men om de skulle passa så vore det trevligt med sällskap. Start ca 13-15 juli.

Kvinna, 31 år, Stockholm, kan både prata och hålla tyst. ;-)

/Martina

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Lofoten låter intressant. Finns det någon bra sida med info (vandringsrutter, ridturer, cykeluthyrning etc.) ? Hur tar man sig lättast dit om man inte kör bil ? Berätta gärna mer om planerna.
/Anders

Har mest tittat på lofoten.info och visitnorway.com Jag har inte hittat någon bra om ridning, verkar vara ganska begränsad även om det på kartbladet finns några hästsymboler. Vandringsrutter är mestadels ganska korta, ffa på de öar som ligger längre söderut - kolla ut.no

Enklast är nog att antingen flyga till Bodø och åka vidare med flyg eller färja till Lofoten, eller att ta tåget till Narvik och sedan buss.

Uppdatering

Hej,

jag tänkte höra om det är någon av er som faktiskt ska upp till Lofoten och vandra under nästa vecka?

Är själv sugen att tillbringa vecka 29 i Lofoten, men har inte lyckats övertala någon av mina kompisar att följa med.

Skulle gärna vandra, men gillar även paddling, cykling, ridning eller det mesta som sker utomhus.

Man, 33, Stockholm, okomplicerad :)

Mvh
Marcus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips