fjällfiske i norge?

Har funderingar på att bege mig till Jotunheimen, breöggfjell, eller breheimen i Norge i början av juli på en vandringstur. Hoppas naturligtvis på att kunna fiska under vandringen.

Vilket av ovanstående bör jag välja ur fiske synvinkel?

Jag har dessutom hört att man måste desinfecera spön (och flugor etc?) som man använt i sverige innan man använder dem i Noska vatten. Stämmer detta?

toddy; sa:
Har funderingar på att bege mig till Jotunheimen, breöggfjell, eller breheimen i Norge i början av juli på en vandringstur. Hoppas naturligtvis på att kunna fiska under vandringen.

Vilket av ovanstående bör jag välja ur fiske synvinkel?

Jag har dessutom hört att man måste desinfecera spön (och flugor etc?) som man använt i sverige innan man använder dem i Noska vatten. Stämmer detta?
Jag har inte några tips om platserna du ska till men desinfeksjon av fiskeprylar är något du (idag) endast behöver göra i laxälvar.

Om du behöver desinfisera prylarna i området du ska fiska så får du information om det. För normalt får man inte köpa fiskekort utan papper på att prylarna blivit desinfiserade.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips