Fiske på Västkusten?

Efter att nästan alltid stält sommarens fiske/vandringsresa norrut i Sverige, så tänkte jag göra helt annorlunda i år, tänker bila efter Västkusten.

Dock har jag ingen aning om var det finns trevliga ställen att blöta min lina. Tar med allt från UL-haspel till en Ambasadeur 6000 med ett spö som klarar 140 gram, så jag borde klara av de flesta situationer från land.

Om någon har några tipps om vad och var man har bra fiske och gärna också tipps på vackra tältplatser, så skulle jag bli jätte glad! :)

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ytterbandet av tjörn är fint som fanken,mycket fina men steniga ställen för tältning, fantastiska skär att kustfiska från. svartedalen strax utanför kungälv bjuder på färdiga vindskydd och trollskt fiske, mycket planterad fisk men inte "tillrättalagt"... sedan har vi ett av sveriges finaste vatten för stationär öring mellan hyssna och skene, bästa tiden är just nu.. sist men inte minst så har du vättlefjäll i bohus, grymma tältmöjligheter men liite svårflörtat fiske på ädelfisk, inte omöjligt mest krävande.

det var allt jag kom på när jag bara hade 2 minuter.. kommer jag på med så fyller jag på efterhand..

joo, tjuvkil på väg till marstrand, kasst att tälta men ganska bra fiske.. underbar miljö..

Västsidan av Rossö uppe i Kosterfjorden lär vara ett bra ställe.
Fina tältplatser på Rossö-Lygnholmen. Sundet är som regel, och nästan alltid på sommaren, vadbart.

Jag tackar och bockar!

Hoppas att återkomma med fångstrapport :) och ev nya svenska rekord :cool:

I värsta fall får jag köpa makrill hos fiskhandlaren och stoppa i röken...:(

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips