Fiske i Seattle/Vancouver?

• Trådstartare magnus.lofgren@cycore.com (Magnus Löfgren)
  • Start datum

magnus.lofgren@cycore.com (Magnus Löfgren)

Gäst
Hej,

Kommer att befinna mig i Seattle/Vancouver i början av Augusti i år. -Någon som har någon erfarenhet av flug-/spinnfiske där? Havsfiske, Lax- och havsöring i älv samt lättare flugfiske i sjö/strömmande vatten efter regnbåge/öring av största intresse. Tacksam för svar!
/Magnus

rikard.soderberg@telia.com (Rikard Söderberg)

Gäst
Fiske

Om du ska till Vancouver så måste du absolut pröva på fiske efter stör i Fraser River. Det blir ditt livs chans att fånga riktigt stor fisk i sötvatten, rekorden ligger på över 1000 pund. Några mil öster om Vancouver finns det fiskeguider som kör båtar i Fraser. Det rekommenderas varmt. Annars finns det gott om lax i Fraser men jag minns inte när de släpper fisket. Floden är dock stor och stark varför båt rekommenderas. Det finns en mindre flod som rinner ut mitt emot Stanley Park i centrala Vancouver där det går upp lax. Älven mostvarar en mindre svensk älv. Norr om Vancouver (ca 5-7 mil) mot Whistler till finns det gott om småälvar och sjöar med bestånd av brown trout. Längre bort åt nordost ligger staden Kamloops där det finns hur mycket fiske som helst. Saltvattensfiske har jag inga erfarenheter av i det området. Kom ihåg att man inte får använda bly eller hullingar på krokarna samt att det oftast är catch and release som gäller i British Columbia, de ligger cirka 40 år före oss i miljöarbetet.

Mvh Rikard Söderberg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips