Fiske i Danmark

Ska åka till vår sydvästliga granne i sommar och letar lite efter fisketips... Nån som har några? Platser? Byten? Eller vet hur det är med fiskekort?

Tidvis kommer jag att befinna mig på Jyllands västkust, några bra tips för det tidiga morgonfisket på beachen?

alven; sa:
Tidvis kommer jag att befinna mig på Jyllands västkust, några bra tips för det tidiga morgonfisket på beachen?

Vet inte riktigt vad du menar med morgonfisket på beachen ;)

Men ska du till Jyllands västkust så är bottenmete efter plattfisk en lugn och avkopplande sysselsättning, såväl morgon som kväll.

/g

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När jag var i Danmark så var det rätt vanligt att de fiskade med bottenmetesriggning på kastspöet med ganska stor blyklump och två krokar. Sen borde det väl gå att gräva fram stradorm att fiska med eller?

/Andreas
[Ändrat av ala 2005-05-28 kl 10:50]

ala; sa:
När jag var i Danmark så var det rätt vanligt att de fiskade med bottenmetesriggning på kastspöet med ganska stor blyklump och två krokar. Sen borde det väl gå att gräva fram stradorm att fiska med eller?

Låter lite som att min plan med en kastdobb (typ ABU Garcias Bombarda) kan vara lite funkis då...

Det där med fiskekort, nån som vet?

Antagligen för sent eftersom sommaren lider mot sitt slut

bottenmete med antingen räka eller sandorm/borstmask.

OBS!! Blyvikter är numera förbjudet i danmark så du får se till att köpa miljövikter

Fiskekort, kostar inte så mycket, men köp för en vecka, det gäller från inköpsdag och en vecka framöver, det är inte som i sverige, vi har fritt fiske längs kusterna det har de inte i DK.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips