Fiske = Djurplågeri?

Grodanbolle, är du vegetarian? För i din argumentation ser jag samma "mellan raderna"-försök att neka oss möjligheter att fiska som i den citerade motionen. Är svaret nej på frågan så har du väl ändå målat in dig i ett hörn?

Nä, till skillnad från gemene man kan jag ifrågasätta mitt eget beteende.

Jag är inte vegetarian men känner respekt för de som är det om det är på grund av bra skäl.

Dessutom tycker jag det är bra med diskussion i stället för att bara anta att allt är perfekt som det är. En motion skapar diskussion.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Såg på Kunskapskanalen idag och de hade ett inslag om fisk och fiskare. Det tog upp en del problem med dagens fiskemetoder och efter att ha sett programmet så kändes det som om man ville skrika "Förbjud Fisket". Egentligen tycker jag inte det men efter att ha sett en del problem med yrkesfisket så kändes det så i alla fall. Yrkesfisket borde inte förbjudas men ändras på ett så sätt att man minska lidandet för fiskarna och även fså att fiskebestånden blir större så fisket blir hållbart över en längre tid.

/Stellan

Skall du dra in Jultomten i diskussionen också?

Varför inte!?!

På julaftonen brukar det visas ett "Hemma hos"-reportage hos Tomten där det bland annat visas en sekvens där han får ett flygplan i munnen som boktstavligen stoppar skrattet i halsen.

Men vad händer sedan?
Jo,flygplanet avlägsnas och Tomten är lika glad som innan!

OT:Den 'riktiga' Tomten bor i Rovaniemi och ingen annanstans.

peter

Varför inte!?!

På julaftonen brukar det visas ett "Hemma hos"-reportage hos Tomten där det bland annat visas en sekvens där han får ett flygplan i munnen som boktstavligen stoppar skrattet i halsen.

Men vad händer sedan?
Jo,flygplanet avlägsnas och Tomten är lika glad som innan!

OT:Den 'riktiga' Tomten bor i Rovaniemi och ingen annanstans.

peter

Vad menar du? Att när man tar ut kroken från fiskens mun så blir den lika glad som innan den fastnade? Eller menar du att man inte ska äta flygplan? Eller att man inte ska skattra när man ser lågflygande flygplan? Fattar ingenting...

Vad gör tomten i en fiskediskution?

Kan du lägga in Rovaniemi på världskartan?

/Stellan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips