Finns det någon ryggsäck runt 35liter som liknar Kajka?

Hejsan!

Jag är på jakt efter en ryggsäck med lite speciella funktioner. Ryggsäcken ska användas dagligen till studierna men den kommer även att användas under kortare helgturer.
Det blir ibland ganska mycket packning som ska med när man ska till skolan, det är böcker, dator, matlåda, thermos, vattenflaska och ibland träningskläder så det skulle vara skönt ifall man hade en stor frontöppning så att man kan organisera och komma åt packningen på ett vettigt sätt.

Egentligen så tror jag att det mest optimala vore en mindre version av Fjällrävens kajka. Jag köpte 100 liters versionen och är mycket nöjd med denna. Det känns som en gedigen kvalitet och hyffsade funktioner även om det såklart finns förbättringspotential.

Det egenskaper som jag skulle vilja ha på sökt ryggsäck är:
- Storlek runt 35 liter, gärna så att den kan få åka som handbagage.
- frontöppning likt den på kajka, dvs lägga ryggsäcken på bärsystemet och kunna få total överblick på innehållet
- expanderbara sidofickor
- gärna delbart huvudfack med en undre öppning
- ficka i topplock

Är det någon som har stött på en ryggsäck med liknande funktioner och kan tipsa om någon?

Jag har i dagsläget en Lundhags Dovre 30 som jag har haft ett par år och den hade väl nästan varit perfekt ifall den bara hade haft en frontöppning. http://www.go-nature.se/se/art/lundhags-dovre-30.php?ref_lp=prisjakt

Kanske ska man ge sig på att sy dit två blixtlås ifall man inte hittar något passande.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips