Film i HD med systemkamera.

Tänkte bara tipsa om en sida jag läste om i Metro idag.
Nån snubbe som har gjort en naturfilm med sin digitala SLR.

http://www.nanok.com/hdn/

Jag lyckades inte se den i 480p men när jag högerklickade och valde spara som på 720p så gick det fint.

Finns även en film där han förklarar tillvägagångssättet.

Ha det!

Vems tempo?

Har precis genomlidit filmen ovan, varför inställer sig. Naturen för mig är en plats för lugn och ro.....
//J

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inspireras eller fnys åt det.

Så kan man ju se det...
Som foto och filmintresserad tycker jag det är en häftig teknik och vackra bilder han har fångat. Sen hade ju tempot i musiken kunnat lugnas ner lite. Bilder kan ju inte ersätta en naturupplevelse på plats men är man intressera av fototeknik så kanske länken ändå kan vara intressant och inspirerande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips