Fast i hybrid träsket

Hej har trampat rätt ner i cykelträskat. Jag har nog bestämt mig för en hybrid. Tittat på Merida Crossway 8800 (http://www.grahns.se/upload/pdf/355406.pdf) 7000kr. verkar väldigt prisvärd. Har även tittat på Scott sportster P3(6995kr) och P2 (ca 8500kr). Meridan har bättre komponenter än sportster p2...Vad ska jag välja? Alt. har ni några andra bra förslag.
Mvh Magnus
 
jag köpte en nishiki ultrapro för 9300 gillar den skarpt mycket lättcyklad har ioch för sig ingen superrutin men jag gillar den
 
Prisvärd

Har själv en Trek 7500 FX, men Meridan låter prisvärd, tycker jag. Jag uppskatter också att styrstammen är justerbar.
 
hm

Jag hade en crossway 8500 men jag sålde den efter en sommar för att ramen var för stor, min nya blev en sporster p2 som jag nu kört 500 mil med, jag tycker scotten känns mycket bättre, kvalitetsmässigt alltså, sittställningen blir naturligtvis bättre när ramen är rätt i storlek, men jag rekomenderar scott!! körde vätternrundan och några andra lopp på den innan jag köpte racer!
 
Jag provcyklade en del hybrider, och jag tyckte inte att de var alls lika bra som vanliga mountainbikes. Det är väl en smaksak antar jag. Själv ska jag ut på en väldigt lång cykelsemester, så jag valde en MTB med stålram (lättare att laga och mer hållbar) till slut på Cykelnetto.com. Den heter Marin Bear Valley och kostar inte mer än 5.500 kronor. Väldigt rolig att cykla på dessutom. =)

Lycka till med cykelköpet!
 
Jag har inför cykelturen till tjckien i år införskaffat en nikishi 422 som jag är väldigt nöjd med.
För den gav jag 6000:-
http://www.nishiki.se/NH/index1.htm

Låsbabar dämpning.
Bra dubbelbottnadefälgar.
Justerbar höjd på styret (ej så det går o stjäla)
Dämpad sadel stolpe.
Gott om plats för andra däck.

Har bara haft den i någon månad och min tid är knaper nu inför skol avslutningen men jag har cyklat ca 50-70 mil och är helnöjd.

/Gustav



[Ändrat av Zion 2005-05-23 kl 20:31]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.