Får inte upp V3 kartan i Base Camp!

Hej,

jag har haft Garminsupporten på tråden i två veckor nu. Vi får inte min MACBOOK AIR (2011) att via Base Camp visa kartan V3 Svealand varken via kortläsaren eller kopplad via GPS'en (Garmin GPS MAP62 s).
Alla uppdateringar gjorda på både Base Camp och GPS'en. Kan inte planera rutter eller nåt om karan inte dyker upp. Någon som varot med om det eller har en bra gissning?

Med vänlig hälsning, Micke

Jag hade samma strul + fel på GPS:en och hade kontakt med Garmin support i 5 veckor. (iMac och GPS map 62s)

Basecamp problemet löste sig när jag avinstallerade det som följde med på skivan till pro v3 kartan.
Jag laddade ner appen från app-store istället och då fungerade kartan perfekt på datorn, det kanske kan hjälpa dig också.

Jag hade utöver det problem med att få kartan valbar i GPS:en - efter många samtal och mail fick jag till slut en ny GPS och då löste sig allt. Tyvärr fick jag ligga i 5 veckor med ständiga påminnelser för att det skulle hända något.

Hoppas det löser sig snabbare för dig.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jobbar på det!

Tack UAO,

jag ska ominstallera Base Camp och se. Annars är sista chansen att testa chipet i en annan dator och se. Funkar det inte då heller måste det ju tyvärr vara kortet. Trots att det funkar i GPS'en.

Tack för svaret! Mvh Micke

Dålig på datorer.

Jag är ganska dålig på datorer så jag vet faktiskt inte helt vad du menar. Tänkte göra det enkelt eftersom jag inte behöver grejerna på ett tag. Skicka dom till Garmin nästa vecka så får de kolla upp det. Har testat chipet med V3 i på 3 olika datorer (MAC) men ingen funkar.

Måste bara vara chipet.

Mvh Micke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips