Etrex Vista is it there

Någon som sett pris på dom nya etrex modellerna och var man kan handla dom. Och någon som testat dom?
De verkar ha flera trackpoints och ha lägre strömförbrukning. Tyvärr såg jag att Vista hade 12 timmars drift finns det inte möjlighet att minska strömförbrukningen jag brukar spara tracka mina skridskoturer och föra över till Oziexplorer skulle vilja ha den möjligheten med exempelvis kanotturer men strömförbrukningen är ett av problemen ...

Appropå köpa i USA så var jag över i oktober med en dollarkurs på 10.30 så kändes det billigare att köpa i Sverige eller finns det några speciellt billiga affärer...

Hälsningar
magnus@ids.se

Ps. Någon som sett någon WEB baserat program för att visa upp olika tracks ...... dvs. att man kan lägga på en karta ett flertal olika tracks. Skulle vara kul med SSSK skridskoturer och få en överblick var folk kört under en helg och även vilka vagval som gjorts ....

Smakar det så kostar det nog

Jag har inte ”hittat” något program som är ”gratis” som klarar att visa flera trackfiler på samma kartbild. Men om man är villig att betala lite eller lite mer så finns det program där man kan visa flera trackfiler i olika färger samtidigt. Jag jämnför mina trackfiler från långfärdsskridskoturer med filer från mina långfärdsskridskokamraters GPSer även då vi åkt i samma grupp.
Viktigt är dock att vi kommit överens om vilket program vi ska använda och vilket kartdatum som gäller, åtminstone så minskar strulfaktorn då. Gårdagens trackfil omfattande i min GPS 1154 punkter och tar upp mellan 54 kbyte och 76 kbyte beroende på vilket program som används för att spara filen, och filen går fort att skicka över Internet även om man inte har bredband.

Per Brune

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Garmin eTrex Vista

Var hittade du databladen till eTrex Vista ? Allt jag kunnat läsa mig till är på Garmin web-sida under outdoor, men eftersom eTrex Vista har kompass + höjdmätare är det troligt att den i likhet med eTrex Summit drar mycket ström då man har kompassen på. Om man stänger av kompassen borde eTrex Vista inte dra mer ström än övriga eTrex modeller.

Rätta mig om jag har fel.

Per Brune / Garmin 12 CX ägare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips