Erfarenheter av Meindl Island Lady?

Hej
Mina Meindl Vaduz är helt utslitna och nu behöver jag nya kängor. Jag funderar på Meindl Island Lady. Någon som har erfarenhet av dem?

Hälsningar
Ingrid

Hustrun, som tidigare har varit Compeedknarkare, köpte ett par för några år sedan.
De första skorna som hon inte fick skavsår i.

Den gröna och vinröda färgen kan vara lite avskräckande för vissa, men den mörknar när man vaxar.

Men allt beror ju såklart på vad du har för fötter själv.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Nöjd

Jag har haft ett par Meindl Island Pro och har varit jättenöjd. Har inte haft några problem med skavsår eller ont. Däremot har gummit längst ner torkat lite och börjat få minimala sprickor, men jag får nog mest skylla mig själv som inte smörjt in gummit också.

Det jag ångrar är att jag inte från början när jag provade kängorna la i en filtsula, för de blir lite trånga när jag byter sula.

Men som föregående talare, det beror på dina fötter. Jag drar en storlek 38-39, men har ganska breda fötter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips