erfarenhet av moosejaw.com?!?

hej!

jag skall beställa kläder från usa som levereras inom usa och skall bäras till sverige.
hur vet man om sidan är vettig?
den heter www.moosejaw.com
är det nån som har erfarenhet av dem?
tacksam för hjälp

hemsidan är fin och ser seriös ut...
jag hittade den på www.nextag.com som är ungefär som pricerunner.
jag hittade en plats på hemsidan där man kunde få chatta direkt med kundservice och fick jättebra hjälp där. de har även angivit ett antal telefonnummer på sin hemsida.
det ser vettigt ut men hur skall man veta?!?

tack!
 
Jag har inte handlat av dem personligen, men har köpt andra saker både från USA och England genom åren och då brukar man leta runt en del. Och jag vet rätt säkert att MooseJaw fanns åtminstone för 1,5 år sedan och har uppenbarligen tuffat på sedan dess (och troligtvis ännu längre tillbaka). Hade det varit ett skitföretag eller blufföretag så hade de nog tvingats klappa igen.

"Moosejaw Mountaineering, Inc. is one of the Midwest's leading outdoor
adventure retailers, offering the finest outdoor gear and apparel as
well as some totally unnecessary non-sense guaranteed to make any day
better. Based in Madison Heights, Mich., the company operates six
locations in Michigan and Chicago and six websites, Moosejaw.com,
theLowdown.com, theJaw.com, CampMoosejaw.com, MoosejawRewards.com, and
AdventureWatches.com."


De verkar rätt stora med förankring i verkliga butiker vilket jag tycker är viktigt. Har de råd med lokaler och riktig personal kommer de troligtvis överleva betydligt längre än vanliga .com-företag.
 
har en vänn som handlat från moosejaw.com .

har bara goda erfarenheter från det stället.

robert
 
Har handlat väldigt mycket från Moosejaw - jackor, skor, karbiner, friends, sovsäck osv. osv.

De har en mycket trevlig kundtjänst, var tvungen att ringa dem vid ett tillfälle och som plåster på såren skickade de det gratis med ett snabbare alternativ!

Jag rekommenderar verkligen dem, bra priser och oerhört bra kundtjänst!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.